Facebook Pixel Code

„STOP RADNOJ EKSPLOATACIJI” (2012)

U saradnji sa Misijom OEBS u Srbiji i uz podršku ADA – Austrian Development Cooperation, ASTRA je u 2012. godini predstavila novu medijsku kampanju o problemu trgovine ljudima u cilju radne eksploatacije pod nazivom „Stop radnoj eksploataciji !”. Video spot, pesma “Čep” i ostali materijali izrađeni za potrebe kampanje prezentovani su na Evropski dan borbe protiv trgovine ljudima, 18. oktobara.

Kampanja “Stop radnoj eksploataciji!” kreirana je kako bi se doprinelo uspešnijoj prevenciji i suzbijanju trgovine ljudima, te pružanju adekvatne pomoći osobama koje su preživele ovaj oblik nasilja. Uz podizanje svesti o prisutnosti radne eksploatacije, cilj autora je da kroz ovu kampanju motivišu nadležne institucije i celo društvo da se aktivnije uključe u borbu protiv ovog oblika trgovine ljudima.

O velikoj prisutnosti ovog problema svedoče podaci Međunarodne organizacije rada (MOR), prema kojima je u svetu trenutno blizu 21 milion ljudi u situaciji prinudnog rada. Dodatno, slučajevi trgovine ljudima u cilju radne eksploatacije su specifični po velikom broju žrtava, koji u pojedinačnim slučajevima dostiže i više hiljada ljudi. Najveći poznati slučaj radne eksploatacije naših radnika, u firmi SerbAz u Azerbejdžanu, poslužio je za inspiraciju Marčelu, autoru pesme “Čep” koja je napisana za ovu kampanju.

Kroz program direktne pomoći žrtvama trgovine ljudima, ASTRA beleži sve veću zastupljenost osoba koje su preživele radnu eksploataciju među identifikovanim žrtvama. Uprkos tome, međusektorska saradnja i sistemski pristup rešavanju ovog problema jos uvek nisu uspostavljeni.

U cilju promocije jačanja mehanizma za borbu protiv trgovine ljudima, efikasnije pomoći i boljeg tretmana žrtava radne eksploatacije u okviru ove kampanje napravljeni su sledeći materijali:

TV spot koji je emitovan na nekoliko televizijskih kanala sa lokalnom, regionalnom i nacionalnom frekvencijom, uključujući Happy TV, SOS kanal, Timočku Best Televiziju, TV protokol K-1.

Radio džingl

Pesmu „Čep“ i video spot u kojima je portretisano zastrašujuće iskustvo žrtava radne eksploatacije koje su eksploatisane u Azerbejdžanu. Pesmu je napisao i izveo domaći reper, Marčelo. Osim što su spot i pesma emitovani na MTV, RTV Studio B, Hip Hop radio stanici, muzičkim TV emisijama Gruvanje na RTV Vojvodini i Jelen top 10 na Radio televiziji Srbije, Marčelo je aktivno učestvovao u podizanju svesti javnosti sa predstavnicima ASTRE, što je rezultovalo sa preko 20 publikacija i medijskih nastupa.

Bilbordi – sedam velikih bilborda postavljeno je u pet gradova i to dva u Beogradu i Novom Sadu, te po jedan u Novom Pazaru, Nišu i Vranju. Ovi gradovi izabrani su za postavljanje bilborda zbog toga što su u njima česti slučajevi trgovine ljudima.

Dva autobusa oslikana su specijalno dizajniranom slikom na kojoj je prikazan broj ASTRA SOS telefona. I unutrašnjost ova dva vozila brendirana je posterima iz kampanje “Stop Labor Exploitaiton!”. Odabrana su vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća u Beogradu koja saobraćaju na linijama 37 i 78, budući da njihova ruta pokriva veliki deo teritorije glavnog grada.

Lifleti i posteri štampani u tiražu od po 1000 primeraka kreirani su kao dodatno sredstvo za podizanje javne svesti o problemu radne eksploatacije kao oblika trgovine ljudima.  Ovi materijali distribuirani su tokom preventivnih akcija radi dopiranja do ciljnih grupa. Kako bi se preventivna poruka prenela i u lokalne zajednice, na daljem širenju materijala angažovane su organizacije iz ASTRINE mreže saradnika koja pokriva teritoriju cele zemlje.




MARČELO – ČEP
TEKST PESME ČEP

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Scroll to Top