Sredinom juna ASTRA je pokrenula kampanju 20 GODINA BORBE PROTIV TRGOVINE LJUDIMA − 20 GODINA BORBE ZA LJUDE, namenjenu podsećanju na ulogu i postignuća civilnog sektora u prevenciji i suzbijanju trgovine ljudima, kako bi se još jednom ukazalo na značaj i neophodnost međusektorske saradnje kao jedinog pravog i efikasnog pristupa rešavanju ovog problema i obezbeđivanju adekvatnog tretmana žrtava u sistemu i van njega. Kampanja je osim toga imala za cilj i ukazivanje na trenutne nedostatke u saradnji civilnog sektora i institucija, kako bi se podstakao dijalog za njihovo prevazilaženje. Ova aktivnost realizovana je kao deo projekata „Unapređenje prostora i mogućnosti za borbu protiv trgovine ljudima“, koji se realizuje uz podršku Evropske unije, i „Solidarno i zajedno protiv trgovine ljudima“ podržanog od strane Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ), koja deluje pod okriljem Nemačkog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ).
Za potrebe realizacije kampanje kreirani su sledeći promotivni materijali: logo kampanje; glavni vizual kampanje; pet različitih setova vizuala za društvene mreže posvećenih različitim segmentima rada NVO sektora u borbi protiv trgovine ljudima; dugometražni dokumentarni film 20 GODINA BORBE PROTIV TRGOVINE LJUDIMA − 20 GODINA BORBE ZA LJUDE; sedam kratkih video-zapisa za društvene mreže posvećenih različitim segmentima rada civilnog sektora u borbi protiv trgovine ljudima (koje možete naći na našem YouTube kanalu) i značajnim pobedama i kreiran je i odštampan promotivni materijal kampanje.
Do početka oktobra promotivne aktivnosti kampanje sprovodile su se putem ASTRINIH društvenih mreža i kroz medijska gostovanja i izveštaje. Nakon toga, u skladu sa aktuelnim epidemiološkim merama, organizovane su četiri projekcije filma 20 GODINA BORBE PROTIV TRGOVINE LJUDIMA – GODINA BORBE ZA LJUDE, posvećenog ulozi civilnog sektora, pre svega ženskih organizacija u borbi protiv trgovine ljudima, i značaju međusekstorske saradnje i razumevanja ovog krivičnog dela kao rodno zasnovanog nasilja od strane svih aktera uključenih u proces njegovog ublažavanja. Nakon svih projekcija održale su tribine/razgovori sa istom temom, čiji su učesnici predstavnici institucija i civilnog sektora na lokalu.
Održane projekcije:
- 26. novembar, NIŠ, Niški kulturni centar, 18h, realizovan u saradnji sa NVO Centar za devojke Niš;
- 29. novembar, NOVI SAD, 17:30h, Omladinski centar OPENS, realizovan u saradnji sa udruženjem Sloboda nema cenu;
- 2. decembar, BEOGRAD, 18h, Dom omladine – Sala Amerikana, organizacija NVO ASTRA;
- 10. decembar, VRANJE, 12h, Sala Pozorišta Bora Stanković, realizovan u saradnji sa Odborom za ljudska prava Vranje.
Ovi događaji organizovani su u saradnji sa lokalnim organizacijama koje se bave prevencijom trgovine ljudima u svojim sredinama. Zbog propisanih mera zaštite od pandemije, broj prisutnih je ograničen na 50 osoba po događaju. Osim u Beogradu, gde je broj prisutnih ograničen na 100 zvanica.
Na događaju u Beogradu govorili su:
- Tamara Vukasović, suosnivačica NVO ASTRA;
- Mitar Đurašković, pukovnik policije i rukovodilac Kancelarije za koordinaciju aktivnosti u borbi protiv trgovine ljudima;
- Sanja Kljajić, rukovoditeljka Odeljenja za procenu stručnog rada i superviziju Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu i nekadašnja direktorka Centra za zaštitu žrtava trgovine ljudima;
- Milan Žarković, redovni profesor Kriminalističko-policijskog univerziteta u Beogradu.
Razgovor je moderirala Sonja Stojanović Gajić, dugogodišnja saradnica ASTRE. Snimak događaja možete pogledati OVDE!
REZULTATI KAMPANJE: TRADICIONALNI MEDIJI (TV, radio, štampa) – ASTRA je tokom sprovođenja kampanje imala ukupno 332 medijska saopštenja u vezi sa kampanjom i srodnim temama. DRUŠTVENE MREŽE – Za promociju kampanje korišćeni su ASTRINI Fejsbuk, Tviter i Instagram profili. Ukupan rič objava iznosio je 101.898 i 156.700 impresija. Takođe, na Tviteru je zabeleženo 85.077 impresija, a objave na Instagramu imale su rič od 7.678 ljudi.